Reklamační řád

 

VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ

Reklamační řád je nedílnou součástí Obchodních podmínek prodávajícího-Mgr. Veroniky Bémové, IČ 03755193, se sídlem Janáčkova 148/24, Jablonec nad Nisou, PSČ 466 06, provozující internetový obchod www.veruwear.cz ( dále jen „Prodávající“) a popisuje, jak postupovat při reklamaci zboží pořízeného od Prodávajícího. Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Obchodními podmínkami ještě před objednáním zboží. Tento reklamační řád je vydán v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele v platném znění.

Uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží od Prodávajícího Kupující souhlasí s tímto Reklamačním řádem. Prodávající vystavuje ke každému zakoupenému zboží nákupní doklad (fakturu), která slouží jako podklad pro uplatnění reklamace a obsahuje všechny potřebné údaje pro uplatnění reklamace (zejm. název zboží, cena, množství).

 

ZÁRUKA ZA JAKOST

Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží Kupujícím, tj. dnem, kdy zboží došlo do dispozice Kupujícího. Kupující může svá práva z vadného plnění uplatnit ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží.

U věcí prodávaných za nižší cenu z důvodu vady či nekompletnosti se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána.

Záruční doba se dále prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v reklamaci. Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruční doba, zaniknou, nebyla-li uplatněna v záruční době.

  

ZÁRUČNÍ PODMÍNKY

Kupujícímu je doporučeno, aby bezprostředně při dodání překontroloval stav zásilky (neporušenost balíku, poškození krabice atd.) Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou, s tím, že je zásilka např. poškozená.

 

Kupující svá práva z vadného plnění uplatní bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že je na zboží vada a to buď prostřednictvím emailu na adresu veruwear@seznam.cz nebo zasláním zprávy na facebookový profil Veruwear.  Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud Kupující zboží užívá, ačkoliv o vadě ví. Kupující bere na vědomí, že v případě výměny zboží v rámci vyřízení reklamace neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění. Lhůta skončí 24 měsíců od převzetí po koupi reklamovaného zboží.

 

Místem pro uplatnění reklamace je sídlo Prodávajícího.

 

Kupující zašle vadné zboží na reklamaci prostřednictvím držitele poštovní licence (doporučeně) na adresu sídla Prodávajícího. Reklamované zboží by mělo být důkladně zabezpečeno, aby nedošlo v průběhu přepravy k jeho poškození a mělo by obsahovat: reklamované zboží, kopii nákupního dokladu, podrobný popis závady a dostatečné kontaktní údaje Kupujícího (zejm. zpáteční adresa a tel. číslo), vyplněné na reklamačním formuláři.

 

Prodávající neodpovídá za vady v těchto případech:

  • je-li vada na věci v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny,
  • vada vznikla na věci opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li to z povahy věci (např. uplynutím životnosti),
  • je způsobena kupujícím a vznikla nesprávným užíváním, nesprávnou údržbou, zásahem kupujícího či mechanickým poškozením,
  • vada vznikla v důsledku vnější události mimo vliv prodávající

Prodávající má právo odmítnout reklamaci v případech, kdy reklamované zboží je znečištěné nebo nesplňuje základní předpoklady pro hygienicky bezpečné předání zboží k reklamačnímu řízení, ledaže se jedná o znečistění obvyklé.

 

VYŘÍZENÍ REKLAMACE

O reklamaci Prodávající rozhodne ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamaci včetně odstranění vady Prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Lhůtu 30 dnů je možné po uplatnění reklamace prodloužit po domluvě s Kupujícím – takové prodloužení nesmí být na dobu neurčitou nebo nepřiměřeně dlouhou. Po uplynutí této lhůty se má za to, že vada na věci skutečně existovala a Kupující má stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.

Prodávající vydá Kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je požadován, a to emailem bezprostředně po přijetí reklamace dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, případně odůvodnění zamítnutí reklamace.

 

Po vyřízení reklamace Prodávající uvědomí Kupujícího o vyřízení reklamace buď telefonicky, SMS, nebo e-mailem. Opravené nebo vyměněné zboží zašle Prodávající prostřednictvím držitele poštovní licence zpět Kupujícímu bezodkladně po vyřízení reklamace.

 

Kupující je povinen převzít si reklamované zboží do 30 dnů ode dne, kdy měla být reklamace nejpozději vyřízena, po této době je prodávající oprávněn účtovat si přiměřené skladné či zboží svépomocně prodat na účet kupujícího. O tomto postupu musí prodávající kupujícího předem upozornit a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí zboží.

 

Kupující má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů, zejména poštovného, které uhradil při odeslání reklamovaného zboží běžnou poštovní cestou, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním reklamace. V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady věci má spotřebitel také právo na úhradu nákladů k tomuto odstoupení.

 

 ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

Tento reklamační řád je platný od 29. 11. 2017 a tvoří nedílnou součást Obchodních podmínek. Reklamační řád je k dispozici na www.veruwear.cz